Artikelen

Partnerbijdrage

  1. Samenwerking Euler Hermes
  2. Partnerbijdrage van Parcival

Samenwerking Euler Hermes Nederland en Hoffmann: voor veilig zakendoen!

‘Ondernemers kunnen meer doen om frauderisico’s te beperken’

‘Ondernemers kunnen meer doen om frauderisico’s te beperken’

Cybercriminaliteit en aanvallen van hackers vormen een groeiende bedreiging voor bedrijven. Maar niet alleen criminele activiteiten van derden, ook eigen medewerkers kunnen schade aanrichten. Nederlandse opsporingsinstanties registreren jaarlijks duizenden situaties en voorvallen. Hierbij brengen de eigen medewerkers schade toe aan hun bedrijf door fraude, verduistering of schade aan eigendommen. En dat loopt soms tot in de miljoenen.

Euler Hermes Nederland en Hoffmann hebben daarom de handen ineengeslagen

Om zo de ondernemers in Nederland te helpen fraude zoveel als mogelijk te voorkomen en in geval je ermee te maken krijgt de schade en onkosten te vergoeden.

Johan Klokman, Senior Consultant Hoffmann: 'Uitgangspunt voor onze samenwerking is ondernemers te helpen frauderisico’s te beperken en te ontzorgen. Door gebruik te maken van de solide kennis, kunde en oplossingsgerichtheid van Hoffmann in combinatie met de jarenlange ervaring van Europees marktleider fraudeverzekeringen Euler Hermes, kunnen wij ondernemers helpen bij alle fraudeproblemen. Zowel aan de voorkant, preventief met hulp van Hoffmann, als aan de achterkant, via de fraudeverzekering van Euler Hermes.'

Een van de onderdelen van de samenwerking is de fraudescan van Hoffmann

Hiermee krijgt een ondernemer direct inzicht in hoeverre hij zijn risico’s tegen fraude voldoende beheerst. Onderdeel van de scan is een persoonlijk advies met eventuele aanvullende preventiemaatregelen. De implementatie van deze preventiemaatregelen leidt tot een aantrekkelijke korting op de fraudeverzekering van Euler Hermes.

'Ons doel is om ondernemers te laten ondervinden wat met een gerust hart zakendoen inhoudt,' aldus Niels de Bever, Hoofd Marketing Euler Hermes Benelux. 'Dankzij de Hoffmann fraudescan en onze fraudeverzekering. Hiermee bescherm je jouw bedrijf tegen financiële schade door interne fraude én externe fraude. Daarnaast dekt de fraudeverzekering ook de kosten voor het herstel van digitale gegevens, herstel van reputatieschade en kosten voor eventuele gerechtelijke procedures.'

We hebben in samenwerking met Euler Hermes een Fraude preventiegids opgemaakt. Met deze gratis gids maakt u een mooie stap om de strijd tegen fraude te winnen en uw teams bewust te maken van de risico's.

Parcival

Trainen en opleiden in crisismanagement, ook tijdens een lockdown

Hoe houd je in deze pandemie je kennis en vaardigheden in crisismanagement op peil? Online trainen en opleiden blijkt een goed alternatief te zijn. Vaak is het zelfs leuker en effectiever dan mensen vooraf hadden gedacht.

'In principe zijn al onze trainingen en opleidingen het afgelopen jaar gewoon doorgegaan', vertelt Karien Heijstek, trainer bij Parcival. Parcival verzorgt trainingen en opleidingen in crisismanagement, crisiscommunicatie en BCM. 'Als er tijdens een lockdown nog een fysieke training gepland stond, hebben we samen met de klant gekeken wat de beste oplossing was. Al snel bleek dat we al onze trainingen en opleidingen ook online konden verzorgen. Veel klanten zagen dat zelfs als een voordeel. Je kunt namelijk ook tijdens een lockdown getroffen worden door een crisis. Dan is het waardevol dat je het managen van een crisis op afstand al goed geoefend hebt.'

Meer snelheid

Inhoudelijk zijn de online trainingen en opleidingen vergelijkbaar met de fysieke varianten. In de vorm zijn er wel grote verschillen. 'Een online training is erg intensief,' vertelt de trainer. 'Het is moeilijk om online de hele dag je concentratie vast te houden. Daarom hebben we onze online trainingen opgeknipt in blokken van maximaal 4 uur.'

Ook vertelt ze dat de deelnemers tijdens een online training sneller afgeleid zijn. 'Het is verleidelijk om tijdens een training snel even je mail te checken. Maar daarmee is je aandacht voor de leerstof weg.

Om die aandacht vast te houden hebben we meer snelheid in onze online programma’s gebracht. We beginnen bijvoorbeeld met een korte introductie en daarna gaan de deelnemers aan de slag. Ook wisselen de verschillende werkvormen elkaar in een hoger tempo af. Een theoretisch gedeelte wordt bijvoorbeeld afgewisseld met een poll of een filmpje.'

Interactie

Tijdens een training of opleiding is de interactie met de trainer en de andere deelnemers van belang. 'Daarom vraag ik de deelnemers vrijwel nooit om hun microfoon op mute te zetten, zodat mensen zich vrij voelen om een vraag te stellen of ergens op te reageren.' Karien zorgt ook voor interactie door te werken met break-out rooms. Zo kunnen de deelnemers in kleine groepjes met een opdracht aan de slag gaan. 'En als het mooi weer is, vraag ik de deelnemers wel eens om naar buiten te gaan en elkaar te bellen. Zo zijn ze samen met de leerstof bezig en toch even weg van dat beeldscherm.'

Blended

Wat het oplevert? 'Na een online programma hoor ik vaak van de deelnemers terug dat het leuker en effectiever was dan ze vooraf hadden gedacht,' vertelt Karien. 'Daarnaast heeft online trainen natuurlijk als voordeel dat deelnemers geen reistijd hebben. Daarom verwacht ik dat de vraag naar onze online lesprogramma’s blijft, ook na de lockdown. We gaan dan ook blended programma’s aanbieden waarbij we een krachtige combinatie maken tussen korte online sessies, e-learning en fysieke bijeenkomsten. Zo brengen we het beste uit twee werelden samen.'

5


Vertrouwen is goed, Hoffmann is beter