Langzaamaan normaliseert het leven weer een beetje. De horeca is open, basisscholen hebben weer een volledig rooster en vorige week adviseerden de planbureaus het kabinet om toe te staan dat medewerkers weer één dag per week naar kantoor kunnen. Maakt u plannen om het werken op kantoor - op veilige afstand - weer mogelijk te maken? Dan geeft Hoffmann u graag een aantal tips. De eerste twee tips gaven wij in een eerder artikel, in dit artikel vindt u tip 3 en 4.

#3        Controleer de voorraden

Heeft u veel voorraden binnen uw bedrijf? Dan is de kans groot dat het beheer en het controleren van die voorraden de afgelopen maanden op een laag pitje hebben gestaan. Daarnaast werkten leidinggevenden veelal op afstand vanuit huis en was er verder ook minder sociale controle binnen het bedrijf. Wellicht heeft u andere in- en uitgangen gebruikt en de looproutes moeten aanpassen om medewerkers voldoende afstand van elkaar laten houden.

In onze eerste corona update gaven wij al aan dat wij hebben gezien dat deze omstandigheden hebben geleid tot een toename van het aantal meldingen van (grote) diefstallen bij bedrijven.

Het verdient daarom aanbeveling om op korte termijn kritisch naar uw voorraden te kijken en na te gaan of daar de afgelopen periode geen onverklaarbare verschillen zijn ontstaan. Hoe later u erachter komt dat er zaken missen, hoe lastiger het wordt om vast te stellen wie daarvoor verantwoordelijk is.

#4        Weet met wie u zaken doet

Na een aantal maanden stilstand of werken op een lager pitje, proberen veel bedrijven op dit moment snel een deel van de verloren omzet goed te maken. Wij snappen dat het voor u verleidelijk kan zijn om iedere strohalm aan te grijpen.

Er is echter een grote kans dat ook uw leverancier, afnemer of beoogde samenwerkingspartner flink last heeft (gehad) van de coronacrisis. En als zij er voor deze periode al niet al te best voor stonden, is de kans vrij groot dat ze op dit moment op omvallen staan en alleen nog staande worden gehouden door de steunmaatregelen van de overheid. Wees dus niet te gretig. Voer altijd een grondige due diligence uit om te zien of het bedrijf waarmee u zaken wilt doen (nog steeds) een betrouwbare partner is.

Vragen?

Heeft u vragen over deze tips of kunnen we u ergens bij helpen? 
U kunt altijd contact met ons opnemen.

088- 2986600

info@hoffmann.nl

In een volgend artikel geven wij u weer nieuwe tips, tot dan!

Fraude & Integriteit

Corona update: trends in diefstal en fraude

De coronacrisis raakt ons allemaal, direct of indirect. Helaas ziet Hoffmann dat kwaadwillenden nog steeds proberen te profiteren van de omstandigheden. Wij hebben u sinds maart regelmatig op de hoogte gehouden van een aantal tendensen in diefstal en fraude. Tijd voor een nieuwe update.

Fraude & Integriteit

Hoe start u het bedrijf weer veilig op na de lockdown - deel III?

Langzaamaan normaliseert het leven weer een beetje. Ook de bedrijvigheid neemt weer toe. En hoewel we nog lang niet op het niveau van voor de crisis zitten, blijkt uit cijfers van de Belangenverenging Tankstations en het openbaar vervoer dat we weer meer forensen. Werkt u ook weer aan de opstart van uw bedrijf? Dan geeft Hoffmann u graag een aantal tips. De eerste vier tips gaven wij in eerdere artikelen, in dit artikel vindt u tip 5 en 6.

Fraude & Integriteit

Hoe start u het bedrijf weer veilig op na de lockdown?

Langzaamaan krijgen we een beetje meer vrijheid terug. Kinderen zijn al even naar school, we mogen buiten sporten en vanaf 1 juni mogen we ook weer het terras op. En hoewel de overheid adviseert om zeker nog tot september thuis te werken, snakken veel mensen naar een paar uur ongestoord werken op kantoor. Maakt u plannen om het werken op kantoor - op veilige afstand - weer mogelijk te maken? Dan geeft Hoffmann u graag een aantal tips om dit zo veilig mogelijk te doen. Vandaag de eerste twee tips.


 

Wilt u op de hoogte blijven van onze diensten en werkzaamheden? Meld u hier aan voor de periodieke toezending van onze Hoffmann Tips.